Marknadsförare: Guide till att öka försäljning

Vill du lära dig hur du kan öka försäljningen dramatiskt?

Du måste lära dig att sälja inte bara när det finns en ständig efterfrågan, utan även när det inte finns någon efterfrågan. Låter det komplicerat? Det är det säkert. Du måste behärska konsten att sälja för att överleva i den hårda konkurrensen. Om du är en affiliate-marknadsförare finns det hundratals andra som redan använder samma produkt och är mer framgångsrika än du kan föreställa dig.

Affiliate och bloggare

Om du är bloggare ska du inte bli förvånad över att andra bloggare säljer tjänster medan dina besökare knappt omvandlas till kunder. Varför verkar alla andra lyckas, även om det är med en liten marginal, medan du är fast i samma rutin? Om du glömmer att lära dig hur du ökar din försäljning, har du någonsin gjort din bästa försäljning?

Din guide för att öka din försäljning

Att sälja handlar inte om att presentera en perfekt produkt för en potentiell köpare. Försäljning handlar också om intelligent tillämpning av säljteknik och om att lyssna noga på köparens behov. Detta kommer inte bara att öka försäljningen utan även värdet av hela ditt företag eller personliga varumärke.

1. Gör innehållsmarknadsföring på rätt sätt

Människor får hundratals marknadsföringsmeddelanden varje dag. Tidigare fanns det reklamskyltar, kalla samtal, TV-annonser, pressmeddelanden och annat, men nu sker nästan allting online. Traditionella marknadsföringsmetoder håller på att brytas ner och människor förlitar sig på information på nätet för att fatta välgrundade beslut.

Innehållsmarknadsföring är relationsmarknadsföring. Det är en strategi där du använder textens kraft för att bygga upp en relation med en målgrupp. När kunderna hittar dig får du för kvalificerade leads. Det ger en högre konverteringsgrad och en lägre marknadsföringskostnad.

Innehållsmarknadsföring tar tid och du bör lära dig konsten att marknadsföra innehåll.

forsaljning oka

2. Skapa eller marknadsför produkter som beställs på begäran

Det finns två typer av produkter på marknaden:

  • Produkter som är tillverkade av helt kreativa idéer.
  • Återtillverkade produkter baserade på en basprodukt. Du har till exempel en basprodukt som Colgate, som är tandkräm, och du ser att Colgate lanserar en annan tandkräm som innehåller mer salt, vitare tänder, mindre färgämnen och så vidare. Vad de gör är att använda basen och införa fler komponenter för att skapa relaterade produkter.

Fattar du?

Så när du marknadsför online måste du skapa en produkt med högt värde eller hitta en produkt som är efterfrågad och som du marknadsför med 10 procents styrka. Valet av produkt beror på hur väl du förstår marknaden.

3. ”Gratis” konverterare

På ett amerikanskt marknadsföringsforum ser jag en hel del marknadsförare som ger bort produkter gratis. Oavsett om det är en e-bok eller en plugin ger de alltid bort gratis saker.

Jag brukade tro att det faktiskt skulle döda försäljningen att ge bort gratis produkter, men när jag såg en marknadsförare, som är populär nu, som tjänade pengar på att sälja samma produkter för 39 dollar styck, blev jag helt enkelt förbluffad.

Ingenting är gratis i den här världen.

Att ge bort något gratis har något dolt bakom sig. Det fungerar eftersom målgruppen får ett prov på produkten eller tjänsten innan de köper den. Om du till exempel säljer en tjänst kan du erbjuda en kostnadsfri första konsultation. Om du säljer programvara kan du erbjuda en gratis provperiod. Om du säljer digitala böcker kan du erbjuda några kapitel gratis osv.

4. Design är viktigt

Anledningen till att Apple är det högt ansedda teknikföretag som det är i dag beror helt och hållet på dess design. (Apple) har fokuserat på design, användargränssnittet, och låtit allting kretsa kring det.

Du kan till exempel säga att det är produktens syfte som ska räknas och inte hur den är förpackad. Jag skulle säga att det är sant, men kom ihåg att människor är visuella varelser. En perfekt design och en bra presentation gör att vi litar mer på produkten.

Se därför till att den produkt du vill marknadsföra har en bra design och presentation. Om du inte är verksam inom den kreativa branschen utan endast inom marknadsföringen av produkten, använd en marknadsföringstaktik på ett kreativt och effektivt sätt för att öka din försäljning.

Beroende på produktnisch kan du använda HD-banners, skapa och dela infografik, skapa en landningssida osv. Det rekommenderas att investera i en erfaren designer.

oka forsaljningen

5. Produktkvalitet

Produkten bör vara måttet på kvalitet. Du bör aldrig marknadsföra en produkt som inte är av hög kvalitet. Om människor inte kan lita på varumärket eller produkten kommer du inte att kunna sälja något. I början kommer du att få en del försäljning, men utan en kvalitetsprodukt är den inte värd något i längden.

Ibland kompromissas kvaliteten för att priset inte ska stiga, men det är fel sätt att tänka. Om du marknadsför en produkt som affiliate ska du inte vara rädd för att välja en produkt med ett högt pris om kvaliteten är utmärkt, eftersom det kommer att generera försäljning i slutändan. Dina marknadsföringsstrategier måste vara utmärkta.

6. Upsell

Hur många gånger har du köpt pommes frites på KFC eller McDonalds bara för att säljaren erbjöd det eller lagt till det i kombination med en annan måltid för att det sparar pengar? Många gånger, förmodligen; det är merförsäljning.

Upselling är ett effektivt sätt att öka försäljningen.

Ibland ger handlare 100 % provision till affiliates eftersom de använder upsell-tekniken för att introducera köpare och dessa upsell-produkter har ett högre värde än den ursprungliga produkten. Om det används och marknadsförs på rätt sätt kan merförsäljning bli en metod för att generera oändlig försäljning för ditt onlineföretag.

Sammanfattning

Att lära sig marknadsföra och sälja en produkt kräver ständig träning och förbättring av dina marknadsföringsmetoder. Använd din kreativitet och intelligens för att erbjuda en produkt. Jag hoppas att den här korta guiden har hjälpt dig att lära dig hur du kan öka din försäljning.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *